30 juin 2009

Taux de change utilisé : 1 $ CA = 1,0769 $ A

Au sujet de l’Office d’investissement du RPC

Communications avec les médias :
Office d’investissement du RPC

Joel Kranc

Tél. : +1 416 874-5163

jkranc@cppib.ca

{:en}June 30, 2009 Not for release, publication or distribution, in whole or in part, in or into any jurisdiction where to do so would constitute a violation of the relevant laws of such jurisdiction. TORONTO, ON (June 30, 2009) — The CPP Investment Board (CPPIB) announced today that the security holders of Macquarie Communications Infrastructure Group (MCG) voted in favour of accepting CPPIB’s proposal to acquire all the stapled securities of MCG1 which was initially announced on March 30, 2009. CPPIB’s proposal represents a total equity value of MCG at A$1.64 billion (approximately C$1.52 billion). The total consideration for the transaction, including amounts used to repay debt, is expected to be approximately A$2.2 billion (approximately C$2.1 billion).

Mark Wiseman, Senior Vice-President, Private Investments said: “We are pleased that MCG’s security holders voted overwhelmingly in favour of our proposal. As a long-term investor, we look forward to working with each MCG portfolio company management team to continue developing and growing their respective businesses. This transaction enables us to expand our infrastructure portfolio with the acquisition of a diversified group of high-quality infrastructure assets that we believe will deliver stable cash flows to the CPP Fund for many years to come.”

The transaction, proposed to be implemented via inter-conditional schemes of arrangement, is still subject to formal court approval in Bermuda and Australia on July 2, 2009 and July 3, 2009 respectively. For further details, please go to: http://www.asx.com.au/asx/research/companyInfo.do?by=asxCode&asxCode=MCG#headlines Exchange rate used: C$1:A$1.0769 About CPP Investment Board
The CPP Investment Board is a professional investment management organization that invests the funds not needed by the Canada Pension Plan to pay current benefits on behalf of 17 million Canadian contributors and beneficiaries. In order to build a diversified portfolio of CPP assets, the CPP Investment Board invests in public equities, private equities, real estate, inflation-linked bonds, infrastructure and fixed income instruments. Headquartered in Toronto, with offices in London and Hong Kong, the CPP Investment Board is governed and managed independently of the Canada Pension Plan and at arm's length from governments. At March 31, 2009, the CPP Fund totaled C$105.5 billion. For more information, please visit http://www.cppib.ca/. Other than those stapled securities held by MCG's manager, Macquarie Communications Infrastructure Management Limited (MCIML).  As previously announced, CPPIB proposes to acquire MCIML by way of a separate inter-conditional transaction, and in conjunction with that acquisition, to also acquire MCIML's entire holding of approximately 18.3% of MCG's stapled securities. For further information contact: CPP Investment Board Joel Kranc Tel: +1 416 874 5163 jkranc@cppib.ca   {:}{:fr}30 juin 2009 Ne pas publier ou distribuer, en tout ou en partie, dans un territoire où la publication ou la distribution du présent communiqué constituerait une infraction aux lois applicables. TORONTO, ONTARIO (le 30 juin 2009) – L’Office d’investissement du RPC (l’« Office ») annonce que les porteurs de titres de la société Macquarie Communications Infrastructure Group (« MCG ») ont accepté l’offre de l’Office visant l’acquisition de la totalité des titres agrafés de MCG1, initialement annoncée le 30 mars 2009. L’offre de l’Office représente une valeur nette totale de 1,64 G$ A (environ 1,52 G$ CA) pour MCG. La contrepartie totale prévue pour la transaction, y compris les sommes servant au remboursement de la dette, est d’environ 2,2 G$ A (environ 2,1 G$ CA). « Nous sommes heureux que les porteurs de titres de MCG aient voté en grande majorité pour notre offre, affirme Mark Wiseman, vice-président principal, Placements privés. En tant qu’investisseur à long terme, l’Office collaborera avec la direction de chaque entreprise du portefeuille de MCG afin de poursuivre leur expansion. Cette transaction nous permet d’accroître notre portefeuille d’infrastructures grâce à l’acquisition d’un ensemble diversifié d’infrastructures de grande qualité qui, selon nous, fournira des flux de trésorerie stables pour la caisse du RPC pendant de nombreuses années. » La transaction, devant être exécutée dans le cadre d’un plan d’arrangement conditionnel, doit toujours être approuvée par les tribunaux des Bermudes et de l’Australie, les 2 et 3 juillet 2009 respectivement. Pour obtenir de plus amples renseignements, consultez le site suivant : http://www.asx.com.au/asx/research/companyInfo.do?by=asxCode&asxCode=MCG#headlines Taux de change utilisé : 1 $ CA = 1,0769 $ A Au sujet de l’Office d’investissement du RPC
L’Office d’investissement du RPC est un organisme de gestion de placements professionnel qui place, pour le compte de 17 millions de cotisants et de bénéficiaires canadiens, les fonds dont le Régime de pensions du Canada (RPC) n’a pas besoin pour verser les prestations de retraite courantes. Afin de diversifier le portefeuille du RPC, l’Office investit dans des actions de sociétés cotées en Bourse, des actions de sociétés fermées, des biens immobiliers, des obligations indexées sur l’inflation, des infrastructures et des titres à revenu fixe. L’Office, dont la gouvernance et la gestion sont distinctes de celles du RPC, n’a pas de lien de dépendance avec les gouvernements. Il a son siège social à Toronto et compte des bureaux à Londres et à Hong Kong. Au 31 mars 2009, la caisse du RPC s’élevait à 105,5 milliards de dollars canadiens. Pour obtenir de plus amples renseignements, consultez le http://www.oirpc.com/ 1 Hormis les titres agrafés détenus par le gestionnaire de MCG, la société Macquarie Communications Infrastructure Management Limited (MCIML). Comme il a été annoncé précédemment, l’Office offre d’acquérir MCIML dans le cadre d’une entente conditionnelle distincte et, parallèlement à cette acquisition, d’acquérir également la participation entière de MCIML, soit environ 18,3 % des titres agrafés de MCG. Communications avec les médias :

Office d’investissement du RPC Joel Kranc Tél. : +1 416 874-5163 jkranc@cppib.ca {:}