5 janvier 2010

Mark Wiseman – vice-président à la direction, Placements

Don Raymond – vice-président principal et stratège en chef des placements

André Bourbonnais – vice-président principal, Placements privés

Jim Fasano – vice-président et chef des placements directs

L’Office d’investissement du RPC

May Chong

mchong@cppib.ca

{:en}January 5, 2010 TORONTO, ON (January 5, 2010): David Denison, President and CEO of the CPP Investment Board (CPPIB) today announced the following appointments all of which will be effective on April 1, 2010, the start of the next fiscal year: Mark Wiseman – Executive Vice-President, Investments: Each of CPPIB’s three investment departments – Public Market Investments, Private Investments, and Real Estate Investments – will report to Mark in this new position, which will report to David Denison. Mark has led the Private Investments department since joining CPPIB in 2005. Don Raymond – Senior Vice-President and Chief Investment Strategist: In addition to heading CPPIB’s Portfolio Design and Investment Research department, Don will have responsibility for overall CPP Fund level investment strategy and will report to David Denison. Don joined CPPIB in 2001 and until his new role is effective, has led CPPIB’s Public Market Investments department. André Bourbonnais – Senior Vice-President, Private Investments: André will assume responsibility for CPPIB’s Private Investments department and will also join the Senior Management Team. André has been an integral part of the Private Investments department since he joined CPPIB as Vice-President and Head of Principal Investing in 2006. Jim Fasano – Vice-President and Head of Principal Investing: Jim will assume leadership of our Principal Investing team within CPPIB’s Private Investments department. He has been with CPPIB since 2004 and was one of the original members of the Principal Investing team when it was formed in 2006. As previously announced, John Ilkiw, who is currently Senior Vice-President, Portfolio Design and Investment Research will be retiring effective March 31, 2010. “I believe these changes reflect our ongoing evolution as an organization and also are a confirmation of the depth of talent, experience and expertise we have within CPPIB,” said David Denison, President and CEO, CPP Investment Board. CPP Investment Board
The CPP Investment Board is a professional investment management organization that invests the funds not needed by the Canada Pension Plan to pay current benefits on behalf of 17 million Canadian contributors and beneficiaries. In order to build a diversified portfolio of CPP assets, the CPP Investment Board invests in public equities, private equities, real estate, inflation-linked bonds, infrastructure and fixed income instruments. Headquartered in Toronto, with offices in London and Hong Kong, the CPP Investment Board is governed and managed independently of the Canada Pension Plan and at arm’s length from governments. At September 30, 2009, the CPP Fund totalled $123.8 billion. For more information about the CPP Investment Board, please visit www.cppib.ca. For further information contact: May Chong (416) 868-8657 mchong@cppib.ca {:}{:fr}5 janvier 2010   TORONTO (ONTARIO), le 5 janvier 2010 – David Denison, président et chef de la direction de l’Office d’investissement du RPC (l’Office), annonce les nominations suivantes, qui entreront toutes en vigueur le 1er avril 2010, soit au début du prochain exercice. Mark Wiseman – vice-président à la direction, Placements Les trois services de placement de l’Office (Placements sur les marchés publics, Placements privés et Placements immobiliers) relèveront de M. Wiseman, dans le cadre de ce nouveau poste. Ce dernier relèvera, quant à lui, de M. Denison. M. Wiseman dirige le service Placements privés depuis son entrée en fonction à l’Office, en 2005. Don Raymond – vice-président principal et stratège en chef des placements En plus de diriger le service Conception du portefeuille et recherche sur les placements de l’Office, M. Raymond sera responsable de la stratégie de placement de l’ensemble de la caisse du RPC. Il relèvera de M. Denison. Jusqu’à l’entrée en vigueur de sa nomination, M. Raymond, qui est entré au service de l’Office en 2001, dirige le service Placements sur les marchés publics. André Bourbonnais – vice-président principal, Placements privés M. Bourbonnais sera responsable du service Placements privés de l’Office et se joindra à l’équipe de haute direction. Il fait partie intégrante du service Placements privés depuis son entrée en service à l’Office à titre de vice-président et chef des placements directs, en 2006. Jim Fasano – vice-président et chef des placements directs M. Fasano dirigera l’équipe des placements directs au sein du service Placements privés de l’Office. Au service de l’Office depuis 2004, il est l’un des membres d’origine de l’équipe des placements directs, formée en 2006. Comme annoncé précédemment, John Ilkiw, actuellement vice-président principal, Conception du portefeuille et recherche sur les placements, prendra sa retraite le 31 mars 2010. « Je crois que ces changements reflètent notre évolution constante en tant qu’organisme et confirment la richesse de l’Office en matière de talent, d’expérience et d’expertise », affirme David Denison, président et chef de la direction de l’Office. L’Office d’investissement du RPC
L’Office d’investissement du RPC est un organisme de gestion de placements professionnel qui place, pour le compte de 17 millions de cotisants et de bénéficiaires canadiens, les fonds dont le Régime de pensions du Canada (RPC) n’a pas besoin pour verser les prestations de retraite courantes. Afin de diversifier le portefeuille du RPC, l’Office investit dans des actions de sociétés cotées en Bourse, des actions de sociétés fermées, des biens immobiliers, des obligations indexées sur l’inflation, des infrastructures et des titres à revenu fixe. L’Office, dont la gouvernance et la gestion sont distinctes de celles du RPC, n’a pas de lien de dépendance avec les gouvernements. Il a son siège social à Toronto et compte des bureaux à Londres et à Hong Kong. Au 30 septembre 2009, la caisse du RPC s’élevait à 123,8 milliards de dollars. Pour obtenir de plus amples renseignements sur l’Office, consultez le www.oirpc.ca.   May Chong   416 868-8657   mchong@cppib.ca {:}